Projekty



Ve dnech 26. a 27. 5. 2025 se deset dětí a dva pedagogové z naší školky vydaly v rámci projektu Erasmus+ na Slovensko do MŠ Bradáčova v Myjavě.

Výstup z mobility – skupinová mobilita do Myjavy (Slovensko)
Mobilita byla zahájena formou videohovorů mezi zapojenými mateřskými školami, které dětem umožnily navázat první kontakt s novými kamarády a pedagogy z partnerské MŠ v Myjavě. Virtuální
setkání, která proběhla 13. března a 23. dubna 2025 přes Google Meet, se stala přirozeným prostředkem pro výměnu informací, sdílení školního prostředí a společné plánování aktivit. Děti si osvojily základy online komunikace, procvičily digitální dovednosti a zároveň si rozšířily povědomí o slovenském jazyce i kulturních rozdílech.
Po příjezdu do Myjavy proběhlo přivítání a poučení o bezpečnostních pravidlech. Program pokračoval neformálním seznamováním dětí prostřednictvím her a společných činností. Děti z obou mateřských škol se spontánně zapojovaly do vzdělávacích bloků zaměřených na badatelství, tvořivost a pohybové aktivity. Díky interakci v češtině a slovenštině se posilovala jazyková i kulturní otevřenost.
Dopolední programy byly obohaceny o polytechnické vzdělávání formou jednoduchých pokusů, které podporovaly zvídavost a logické myšlení. Odpolední bloky probíhaly v přírodním prostředí v areálu ubytování a v rámci prožitkového učení byly zaměřeny na objevování přírody a spolupráci. Večerní program u táborového ohně vytvořil prostor pro sdílení zážitků a upevnění nových přátelství.
Druhý den děti navštívily Farmapark Lubina, kde se aktivně zapojily do poznávání života hospodářských zvířat a principů péče o ně. Exkurze rozvíjela jejich přírodovědné kompetence a vnímání vztahů v přírodním prostředí. Společný oběd a následný odpočinek poskytl dětem čas na regeneraci. Poslední společná aktivita byla zaměřena na reflexi prožitků a meziskupinovou spolupráci, čímž se završila celá mobilita.

Závěrečné zhodnocení:
Skupinová mobilita naplnila plánované cíle v oblasti rozvoje digitálních, jazykových a sociálních dovedností dětí. Zároveň přispěla k posílení mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami a profesnímu růstu pedagogů. Děti získaly nové zkušenosti, rozšířily své obzory a přirozeným způsobem si osvojily principy spolupráce, empatie a respektu k odlišnostem. Reflexe pedagogů i dětí potvrdila vysoký přínos aktivity a smysluplnost mezinárodních výměn v předškolním vzdělávání.